Fitoterapi

Fitoterapi Nedir?

​ Fitoterapi, geleneksel bitkisel tıbbi ürünler ve bitkisel ilaçlarla yapılan bir tıbbi tedavi yöntemidir.

Modern tıp, hegemonyasını ilan ettiği andan itibaren bitkilerden ilaçlar yapılmak suretiyle uygulanan geleneksel yöntemler dışlanmaya, küçümsenmeye başlandı. Oysa son yıllarda modern tıbbın önleyici tedavi konusunda yetersiz kaldığı tartışmaları sık sık gündeme geliyor. Bu yüzden olsa gerek artık modern tıp da fitoterapi gibi geleneksel yöntemlere kulak kabartıyor, onu tanıyor hatta kurumsallaştırarak kendi bünyesine alıyor. Avrupa’da, Amerika’da ve Avustralya’da pek çok tıp kürsüsünde fitoterapi eğitimi verilirken ülkemizde henüz hak ettiği değeri bulmuş sayılmaz. Buna karşın her geçen gün daha çok ilgi çekiyor ve daha çok bilim insanını faydalanmaya çağırıyor.

Bugün kullandığımız pek çok ilaç aslında bitkilerden elde ediliyor. Fitoterapi ise geleneksel “kocakarı” usulü ilaç yapımından daha farklı bir disiplin. Zira modern zamanların sınıflandırma yöntemleriyle bitkilerin faydaları kategorize edilerek standartlaşıyor. Başka bir ifadeyle geçmişin bitkiler dünyasının bilgisi modern bir biçimde yeniden ortaya çıkıyor, tanımlanıyor. Dolayısıyla fitoterapinin bilgisi kişisel deneyimlerden daha fazlasına tekabül ediyor. Bu da bir uzmanlık gerektiriyor.

Fitoterapi hangi rahatsızlıklarda kullanılmaktadır?

• Migren, diğer baş ağrıları
  • Atardamar ve toplardamar kan dolaşımı bozukluğu
  • Kalp hastalıkları, tansiyon problemleri
  • Alerji, Cilt hastalıkları
  • Solunum yolları hastalıkları, Astım
  • Romatizma, Osteoporoz
  • Depresyon, Panik atakları, sinir hastalıkları
  • Uykusuzluk, değişik kriz dönemi problemleri
  • Üşütmeye yönelik hastalıklar, Grip (Üst Solunum Yolları Enfeksiyonları –ÜSYE)
  • Aşırı kilo, kilo alamama
  • Kadın hastalıkları, menstrual düzensizlik
  • Kadınlarda buhran dönemi, menopoza giriş zorlukları
  • Mide ve bağırsak rahatsızlıkları
  • Tiroid bezi hastalıkları
  • Kemoterapi sonrası tedavi
  • Şeker hastalığı
  • Böbrek ve idrar yolları, Vb.

Kanser Tedavisine Destek

Fitoterapi, özellikle kanser tedavisinde destekleyici bir rol üstleniyor. Diğer taraftan modern tıbbın ihmal ettiği önleyici tedavide ve bağışıklığı güçlendirmede etkili olduğu biliniyor.

Fitoterapi Nasıl İşliyor?

Fitoterapiden faydalanabilmek için hastanın konunun uzmanına gitmesi gerekiyor. Kişinin şikayeti, hassasiyetleri, medikal geçmişi dinlenerek bir yol öneriliyor. Amaç tedavi etmekten ziyade vücudun normal işlevlerini yerine getirmesini ve kendi kendisini iyileştirmesini sağlamak.

Her hasta geçmişiyle, genetik yapısıyla biricik kabul edilir dolayısıyla da her rahatsızlığın çaresi de farklı bitki kombinasyonlarından oluşur. Bitkiler çay, damla, hap ya da krem şeklinde reçete edilirler.

Tedavinin ne kadar süreceği tümüyle hastaya ve rahatsızlığına bağlı olarak değişir. Bazen birkaç saat, bazen birkaç gün, bazen birkaç hafta… Bazı kronik rahatsızlıkların tedavisi daha bile fazla sürebilir.